راه کارهای تخصصی افزایش فروش

در این وبلاگ سعی شده است آموخته های بازاریابی جهت بهره برداری هرچه بهتر جمع آوری شود

راه کارهای تخصصی افزایش فروش

در این وبلاگ سعی شده است آموخته های بازاریابی جهت بهره برداری هرچه بهتر جمع آوری شود

طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۵۷ ب.ظ

۲

پیشنهاد رد نشدنی

چهارشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۶:۵۷ ب.ظ

جسور و بی پروا باشید
همچون دیوانگان دست به تجربه و آزمون هرچیزی بزنید .
هر چیزی که عملکرد مناسبی ندارد را کنار بگذارید و سپس بیشتر به انجام کارهایی بپردازید که موثر و مفید هستند – این کارها را بیشتر برای افرادی انجام دهید که دریافت و پذیرش بیشتری برای پیشنهادهایتان دارند .
یک حقیقت غیر قابل انکار که بارها و بارها درستی آن ثابت شده ، این است که : هزینه فروش به مشتریان موجود بسیار کمتر از هزینه جذب یک مشتری جدید است .
سعی کنید مقداری ارزش افزوده غیره منتظره به پیشنهادتان اضافه کنید تا میزان مقاومت مشتری هایتان، کمتر و کمتر شود .
هرگز چیزی را که نمی توانید بفروشید، به عنوان هدیه در اختیار کسی قرار ندهید.
مهم ترین مانعی که در سر راه فروش قرار گرفته است، ترس خریدار از ریسک کردن است. اگر ریسک انجام معامله با خودتان را از میان بردارید، در واقع مسیر را برای تصمیم مطلوب از طرف مشتری ها باز کرده اید.
یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که همواره تضمین دهید که در صورت نارضایتی مشتری حاضر هستید پول او را پس بدهید و کالا را مرجوع کنید .
اگر در طی ۵ سال آینده هرگونه مشکلی داشتید ما آن مشکل را بطور رایگان در منزل خودتان رفع خواهیم کرد. خدمات ۲۴ ساعته را برای این محصول تضمین می کنیم. ( نمونه گارانتی یا ضمانت نامه )
اگر محصولتان طوری است یا حالتی دارد که مصرف کننده ها نگران خراب شدن آن هستند، یک گارانتی می تواند این ریسک را کاملاً از بین ببرد.
متخصصان بازاریابی هوشمند همواره از روش پرداخت به ازای نتیجه استفاده می کنند ، چرا که به شدت به توانائی خود اعتقاد دارند. این روش باعث می شود ریسک های مشتری ها کاملاً از بین بروند. آنها به خود میگویند (( خب اگر او واقعاً بتواند فروش من را افزایش دهد، هیچ اشکالی ندارد که ده درصد از سود ناشی از افزایش فروش را به او بدهم. اگر نتواند این کار را انجام دهد هم چیزی به او نمی پردازم.
مردم عاشق خریدن چیزهایی هستند که افراد کمی آنها را در اختیار دارند. این ماهیت و طبیعت انسان است و شما می توانید از آن بهره بگیرید.
اگر چیزی که شما پیشنهاد می دهید به تعداد محدودی وجود داشته باشد، مشتری ها احساس می کنند باید از این موقعیت استفاده کنند تا بعدها پشیمان نشوند.
سفارش دادن، به شما باید خیلی ساده باشد. این کار نباید نیازمند افکار پیچیده باشد و نباید هیچ مسیر پرفراز و نشیبی برای سفارش پیش پای مشتری وجود داشته باشد.
جواب گرفتن برای سوالهایی که قبل از خرید پرسیده می شوند نباید با مقاومت، تأخیر انداختن، یا طفره رفتن از سوی شما مواجه شود.
هر چیزی که گام های غیر ضروری یا آشفتگی بیشتری به فرآیند فروش اضافه می کند، اثری منفی بر روی فروش دارد.
پایین آوردن قیمت همواره به فروش منتهی نمی شود. اما در بعضی موارد، ختم کردن رقم قیمت محصول به ۷ تا ۹ می تواند فروش را بالا ببرد.
داشتن ترکیب جالبی از اعداد ۷و۹ می تواند تاثیر فوق العاده شگرفی بر کسب و کارتان داشته باشد. ((مثل ۹۷ دلار ))
افزایش قیمت یک محصول ( چه به ۷و۹ ختم شود، چه نشود ) می تواند باعث افزایش فروش شود.
گاهی قیمت بالاتر باعث می شود مشتری ها ارزش بیشتری را برای آن محصول قائل شوند.
یکی از ترفندهای بازاریابی مستقیم این است که قیمت محصولتان را با یک محصول گران قیمت بالاتر با (( ارزش واقعی )) محصول خودتان مقایسه کنید تا قمیت آن کمتر به نظر برسد.
اگر قیمت یک محصول ۱۰۰ دلار باشد، از یک تخفیف ۲۰ دلاری بسیار خوشحال خواهید شد. قیمت این محصول می توانست از ابتدا ۸۰ دلار باشد، اما وقتی ۲۰ دلار تخفیف می گیریم ، برداشت ذهنی بهتری داریم .
حتماً لازم نیست که محصولتان واقعاً منحصر به فرد باشد. بلکه مسئله مهم این است که این محصول را مشتری ها منحصر به فرد تلقی کنند.
بسیاری از کسب و کارها این اشتباه را مرتکب می میشوند که تصور می کنند همه مردم رقبای آنها را می شناسند. حقیقت این است که عامه مردم به احتمال زیاد چنین اطلاعاتی ندارند.
اگر محصولتان در صنعتی که در آن قرار دارید، بهترین قلمداد می شود، اثر گذاری فعالیت های بازاریابی تان نیز به طور قطع افزایش می یابد. این مسئله در واقع قدرت نام تجاری تان را نشان می دهد.
لازم نیست اولین کسی باشید که به بازار وارد می شود. اما باید سعی کنید اولین کسی باشید که در ذهن مصرف کننده ها جای می گیرد و آن را تسخیر می کند.
تصور کردن و به اجرا در آوردن برنامه تبلیغاتی موفق، بخش هنری بازاریابی را تشکیل می دهد.
جادوی بازاریابی با اتکا به اشتیاق، باور و اعتماد به نفس خودتان است که می تواند بر نتایج کاری تان اثر بگذارد.
علم بازاریابی نیازمند تحقیق دائمی است، و جادوی بازاریابی هم چیزی است که باید هر روز آگاهانه آن را بکار بگیرید.
بعضی از بازاریاب ها به این مسئله اشاره می کنند که : (( انسان با برآوردن کردن نیازهای مردم ثروتمند نمی شود بلکه با برآورده کردن خواسته هایشان ثروتمند می شود. ))
اگر بتوانید محصول یا خدمات خود را با یک نیاز احساسی و عاطفی گره بزنید، میزان فروش شما افزایش می یابد… نکته مهم: لطفاً زیاده روی نکنید.
مردم تمایل دارند محصولاتی را خریداری کنند که احساس خوبی به آنها می دهند و باعث از بین رفتن حس ترس یا عدم امنیت در آنها می شوند. اگر بتوانید این نیازها را برآورده کنید، می توانید در انتظار فروش خوبی باشید.
اگر بهترین باشید ولی هیچ کس آن را نداند، هیچ فرقی نمی کند و درست مثل این است که بدترین باشید!
رویکرد بوتیکی عبارت از رویکردی که در آن شما یک راهکار برتر را ایجاد می کنید و به همان نسبت قیمت بالایی را برای آن تعیین می کنید. زیبایی این رویکرد در این است که با مشتری های کمتر می توانید با زحمت به مراتب کمتری به همان میزان سود مورد نظرتان دست بیابید.
قیمت مسلماً مسئله مهمی است، اما نمی توان آن را در خلاء و در غیاب سایر مسائل در نظر گرفت.
شعار ارتش آمریکا: بهترین چیزی باشید که می توانید.
(( بهتری چیزی که می توانید )) یکی از بهترین برنامه های تبلیغاتی در تاریخ بود و ماندگار شدن آن، این مسائل را تأیید می کند.
یک شعار عالی و برجسته گاهی اوقات به مطالب ضمنی و غیر مستقیم، بیش از پیام اصلی و مستقیم اش اشاره میکند.
گاهی اوقات اشاره ضمنی به یک مسئله قدرتمندتر از بیان مستقیم آن است.
(( گزارش می دهیم. شما تصمیم بگیرید. ))این شعاری است که توسط شبکه فاکس نیوز استفاده می شد.
به همین طریق فاکس نیوز توانست جایگاه بهترین شبکه خبری کابلی ۲۴ ساعته که مدت ها در اختیار سی ان ان بود را از آن خود سازد.
(( ارائه خدمات قطعات یدکی، ظرف ۴۸ ساعت در هر نقطه از جهان – در غیر اینصورت تمام هزینه ها را کاترپیلار می پردازد. )) کمپانی تراکتور سازی کاترپیلار توانست از طریق دادن وعده قول بالاتر به مشتری هایش، به یکی از غول های صنعت تجهیزات سنگین تبدیل شود.
در حالت کلی، تکرار در بازاریابی امر مطلوبی تلقی می شود هر چقدر مردم بیشتر در معرض پیامتان قرار گیرند، احتمال پاسخ دهی شان به آن بیشتر می شود.
(( بیش از حد در معرض بودن )) یعنی پیامتان برای مخاطبان قدیمی شده باشد یا تازگی و جذابیت خود را از دست داده باشد. در چنین صورتی دیگران این پیام نمی تواند علاقه و اشتیاق مخاطبان را به سمت خود جلب کند.
یک سیستم ویروسی، سیستمی است که با هدف واگیرداری بالا طراحی و تبیین می شود.
هر چقدر یک فرآیند ساده تر باشد، احتمال آنکه مردم آن را انجام دهند بیشتر می شود.
هر چقدر تعداد گام های فرآیند فروش بیشتر شود، میزان پاسخ دهی مردم به آن فرآیند کمتر می شود.
مردم راجع به چیزهایی صحبت می کنند که ارزش صحبت کردن داشته باشند. مهمترین چیزی که ارزش اشاره کردن را دارد، به بیانی ساده و روان عبارت است از عالی و فوق العاده بودن.
با ذهنی خلاق و باز در این باره فکر کنید که چه چیزهایی می توانند باعث شوند مشتری تان شروع به انتشار پیام شما بنماید.
هیچ جانشینی برای یک مشتری مجذوب و شیفته وجود ندارد.
اگر تبلیغی از یک مؤسسه مشاهده کردید که فکر کردید ممکن است خیلی موفق باشد، باید سعی کنید مشتری آنها شوید تا بتوانید از نزدیک و از داخل نحوه عملکرد آنها را مشاهده کنید.
کلمات ( چه از طریق شفاهی، چه ایمیل و چه شکل کتبی) مؤثرترین، سریع الانتقال ترین و کار آمدترین مکانیزم به حساب می آیند.
می توانید کفه ترازوی محبت های مردم را به نفع خودتان سنگین کنید.
سه عنصر اصلی تشکیل دهنده پیشنهاد ردنشدنی عبارتند از:
(۱) یک پیشنهاد دارای بازگشت سرمایه بالا
(۲) باورپذیری
(۳) شعار اصلی
بازاریابی به روش های عجیب و غریب باعث بوجود آمدن هواداران شیفته نمی شود، بلکه عالی و فوق العاده بودن می تواند این کار را انجام دهد.
متداول ترین علت مصون شدن مردم در مقابل پیام تان، عدم اعتماد است.
ظرف ۳۰ ثانیه اولی که مردم با شما برخورد می کنند، هزاران قضاوت متفاوت و مشاهده مختلف را در ذهن خود ثبت می کنند که در نهایت به نتیجه گیری های آنها منتهی می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۰۶
محمد حسن افضلی

نظرات  (۲)

۰۹ آبان ۹۶ ، ۰۱:۱۲ سامان کاشف
بسیار خوب بود 

--------------
جدیدترین خرید و فروش ها
۰۹ آبان ۹۶ ، ۰۱:۱۴ سامان کاشف
بسیار خوب بود 

--------------

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی